Konferenstekniker med samordningsansvar till Kistamässan

Vi söker en konferenstekniker. Du kommer utgå ifrån Kistamässan och det huvudsakliga arbetet kommer handla om genomförande och samordning av projekt där. Vi arbetar med alla typer av mässor och event och har under de senaste åren gjort allt från Comic Con till Data Innovation Summit på mässan.

Om tjänsten

Som vår konferenstekniker på plats på Kistamässan blir du ansvarig för planering och genomförande av våra uppdrag där. Det kan handla om att vara med på kundmöten, ordermottagning och etablering samt avetablering av mässans konferenslokaler och övriga mässytor. När uppdraget närmar sig planerar du för resursfördelning av teknik och personal. Du ansvarar för bygget av vår leverans på plats och under själva utförandet är du med och servar kunderna. Efter avslutat uppdrag ser du till att den utrustning som använts packas och skickas tillbaka till huvudlagret.

Placering

Huvudkontoret ligger i Uppsala men den här tjänsten utgår från vårt kontor i Kista och delar av arbetet går att göra hemifrån. Under evenemang behöver du självklart vara på plats där evenemanget går av stapeln.

Grundkrav

Vi söker dig som har flera års erfarenhet som konferenstekniker. Du kommer hantera utrustning från bland annat:

  • Shure, Yamaha, Allen & Heath
  • GrandMA, Robe, Clay Paky
  • Blackmagic Design, Sony, Samsung, Epson, Barco

Har du dessutom viss erfarenhet av projektsamordning, ordermottagning eller personalhantering är det meriterande. Det här är bitvis ett fysiskt krävande arbete med långa dagar och mycket hantering av stora mängder utrustning.
B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

För att trivas hos oss behöver du vara villig att utvecklas och hjälpa andra människor att nå sina egna och våra gemensamma mål. Du har en mycket väl utvecklad servicekänsla och gillar verkligen att hjälpa både kollegor och kunder.

Om företaget

Vi har funnits i 25 år och firman har hela tiden drivits av grundarna. Vi har kapacitet och kompetens att genomföra allt från produktlanseringar till arenakonserter. Vi gör uppdrag åt kunder som Spotify, Elgiganten och Audi både i Sverige och utomlands.
Vår styrka är våra medarbetare som vi försöker ta hand om på bästa sätt. När pandemin slog till mot konserter, festivaler och mässor växlade vi över till vårt erbjudande om livesänd video. Som mest har vi haft fem studios igång i Mälardalen och vi är stolta över att ha tagit oss igenom pandemin och lärt oss något på kuppen. När pandemin är över ser vi att behovet av professionella livesändningar kommer att finnas kvar, tillsammans med vår tidigare verksamhet med kickoffer, konferenser, konserter och mässor. Vi har också ett dotterbolag som tillverkar och
installerar teatermekanik och AV-utrustning.

Kontakt

Har du frågor om jobbet så slå en signal till Tommy Lennartsson på 070833 89 86
eller mejla på tommy@scenteknik.se.

Övrigt

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.